З
ВИКОРИСТАННЯМ БІОАДЕКВАТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
ВЧИТЕЛЬ: БАТРАЧЕНКО К. Г. 2017
РІК
Тема:
Квіти – окраса землі
За Ю.
Смоличем « Квіти – землі окраса»
Мета: формувати навички правильного, свідомого, виразного читання;
збагачувати словниковий запас;
розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, спостережливість,
увагу, пам’ять;
сприяти вихованню гармонійної. творчої
особистості;
виховувати бережне ставлення до
природи, любов до квітів.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, скоромовки, комплекти
картин «Ранньоквітучі рослини», «Рослини
Червоної книги України»,
ребуси,
портрет Катерини Білокур, аудіозапис релаксаційної музики,
альбомні аркуші, кольорові олівці.
Тип
уроку: комбінований
Хід
уроку
1.
Організація класу
Гармонізація простору
-
Любі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали гості.
Поверніться до них, подаруйте їм щиру посмішку, привітайтеся.
2. Мотивація навчальної
діяльності
- Діти, у кожного із нас урок читання
пов’язаний з певними мріями,
сподіваннями. Наприклад, я надіюсь, що кожен із вас сьогодні буде
уважним, старанним, активним, творчим.
- Діти, а які ваші очікування від цього уроку
?
Для того, щоб ваші сподівання здійснилися
Ваші оченята дивляться – … ( та
все бачать ).
Ваші вушка слухають – … ( та все чують ).
Ваша голівонька – … ( думає ).
Девіз
уроку: « Хто багато читає, той багато знає».
3.
Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання.
Інтерактивна вправа « Продовж речення»
(
У кожного учня картка із завданням. Діти
читають речення
і дописують слова)
1.
Навесні люди відзначають найбільше християнське свято…
( Великдень )
2. До
нього люди готуються: … (
печуть паски )
3.
Особлива ж окраса Великодня… ( писанки )
4.
Три стихії - воду, повітря й вогонь
символізує… ( трикутник )
5.
Багатий урожай символізує … (
колосся )
6.
Прихід весни символізує … ( пташка )
Вправи на розчитування, розвиток
артикуляції та уваги.
1
1. Робота над чистомовкою. Доповни слово в рядку.
Ла-ла-ла – вже фіалка … (зацвіла).
Ло-ло-ло – принесла вона … (тепло).
Ло-ло-ло – задзюрчало … (джерело).
Ли-ли-ли – ми у ліс старий … (пішли).
2. Робота з пошуковою таблицею
а) Учні читають « ланцюжком» слова з таблиці
.
криниця
кошеня
кропива
кульбаба
кусочок
|
магазин
майстерня малюнок
малина музика
|
мурашка
молоток
молоко
мотузок
мотоцикл
|
обгортка
обеліск обличчя
огірок
озерце
|
пакунок
паливо палиця парашут пасажир
|
лавочка
ластівка
лелека
лисиця
лампочка
|
мандарин
машина мистецтво
мізинець
мишеня
|
негода
наголос
нагідка
намисто
носилки
|
ожеледь
ожина
озеро
океан
олівець
|
пасіка
переліт
перерва
перехід
перукар
|
листопад
лікарня лінійка
лінощі
лілія
|
мікрофон
міліметр
мовчанка
молодець
мальва
|
неправда
нещастя
ниточка новина
ножиці
|
опеньок оплески
освіта оцінка
очерет
|
петрушка
печиво пилосос
пилочка пиріжок
|
вересень
вечеря
васильок
веселка
вигадка
|
варення
вогнище
ворота
від’ємник
вертоліт
|
газета
гадюка
гвоздика
ганчірка
гусеня
|
вимикач
виноград
вистава
вівторок
волосся
|
вишивка
волошка
ворона
волейбол
висота
|
б) - Знайдіть і прочитайте слова в яких
зустрічається дві букви «о» .
- Знайдіть і прочитайте слова, що означають
назви квітів.
(
кульбаба, нагідки, волошка, гвоздика, лілія, васильок, мальва).
4. Повідомлення
теми та мети уроку.
Відгадування
загадки.
Ми
весняні діточки, Килимом
встеляємо.
Білосніжні квіточки.
Про весну віщуємо.
Землю прикрашаємо,
Радість всім даруємо. (Підсніжник) 2
Інтерактивна
вправа «Мікрофон».
- Яка твоя улюблена весняна квітка ? (
Відповідають дівчата).
- Що станеться, якщо зникнуть всі квіти на землі ?
( Відповідають хлопці).
« Квіти –
землі окраса». Так називається текст за Ю. Смоличем, над яким
ми будемо працювати.
5. Робота
за темою уроку
1) Сенсорно – моторний етап. Формування образу-символу.
Релаксація. (Звучить спокійна музика)
Слово вчителя
- Сядьте зручно. Трішки відпочинемо. Посміхніться!
Які ви гарні, коли
посміхаєтеся !
Зараз ми
будемо подорожувати. Під час нашої уявної подорожі намагайтеся
почути
звуки, вдихнути аромат і побачити кольори нашої рідної природи.
Заплющуйте очі! Щасливої вам подорожі !
Подумки вирушаймо на прогулянку. Ви йдете
стежиною. Яскраво світить
сонечко, повіває приємний вітерець, що розносить
пахощі весняних квітів.
Життя
квітів починається з пролісків… ( Далі вчитель читає текст
«Квіти – землі окраса» за Юрієм Смоличем.)
2) Символьний етап. Створення образону.
Бесіда
- Де ви побували ?
- Які кольори, запахи вас оточували ?
- Що особливо запам’ятали з цієї прогулянки ?
- Який настрій був під час подорожі ?
- Візьміть олівці і намалюйте те, що запам’ятали.
( Діти малюють ).
- Покажіть малюнок друзям, мені, гостям.
- Розкажіть, що ви намалювали. ( Розповідають 3 - 4
учні).
6.Сприймання
й усвідомлення нового матеріалу.
Логічний етап.
1.
Опрацювання тексту «Квіти – землі окраса» за Ю. Смоличем.
а) Читання напівголосне кожним учнем (
«Бджілки»)
- Що
нового ви дізналися ?
- Про які квіти згадується в
тексті ?
б)
Словникова робота.
- Знайти синоніми
Волохатий – … швидкий
цупкий – …
густий
нетерплячий – …
мохнатий
рясний – …
твердий
в)
Вибіркове читання.
- Які ознаки кожної квітки підкреслює автор ?
Пролісок …
Ряст …
3
Козелець …
Фіалки…
Сон …
- Які кольори згадуються в тексті ? З чого
видно, що автор
закоханий у квіти ?
2.
Робота в групах. Кожна група одержує картки з текстом. Потрібно
прочитати текст, дізнатися про яку квітку розповідається і вибрати
малюнок із запропонованих. ( Конвалія, сон, підсніжник, пролісок,
фіалка,
ряст.)
1. Ця квітка велика, фіолетова, цвіте у
квітні – травні. Сріблясті
волоски, наче шубка, прикривають його від холодів.
В погану
погоду та на ніч квітка закривається та схиляє
свою голівку.
Враження таке, ніби вона справді засинає.
При
зустрічі з прекрасними квітами майте шану
до цих справді
чарівних рослин. Не зривайте даремно квіти, які
згодом викинете.
Краще помилуйтесь ними. Бережіть красу природи,
весняні усмішки рідної землі. (Сон)
2.
Рано навесні молоді листочки пробиваються крізь землю, оберігаючи білу квітку,
яка міститься між ними. Цвіте у березні – квітні.
Завдяки
своїй красі та першоцвіту ці квіти користуються
величезним попитом у мешканців міст. У багатьох місцевостях,
де колись цих квітів було багато, вони
зникають.
Тож
будемо охороняти цю чарівну рідкісну квітку ! (Підсніжник)
3. Навесні в ліс приходить особлива святкова пора,
коли
зацвітають ці квіти. Наче якісь зачаровані
сріблясті дзвіночки,
повисають квітки на зелених струнких квіткових
стрілках
посеред зеленого листя.
Ця
квітка дуже цінна лікарська рослина. Вона належить до
отруйних
рослин. Тому слід бути обережними і уважними з
букетиками цих чарівних квітів. (Конвалія)
4. Коли земля вже пробуджується від зимового сну,
можна
побачити, як синіють серед голих гілок лісових дерев та кущів
ці квіти. Вони розмножуються насінням, яке
розноситься комахами.
Дрібне
насіння квітів багате на олію, і це приваблює мурашок, які збираючи його,
сприяють розповсюдженню цих квітів. (Пролісок)
7.
Фізкультхвилинка.
3. Робота
за картиною К. Білокур «Хата в
Богданівці»
-
Чи доводилося вам бачити такі квіти раніше ?
-
Уважно роздивіться кожну квітку.
-
Яку форму мають пелюстки, листочки ?
-
Які кольори у квітів ?
4
7.
Лінгвістичний етап.
1.
Робота над віршем.
-
Доповнити слова.
Ми фіалочки …,
Наші квіти …
Розцвітаєм ми…
Скрізь під лісом … (запашні, синенькі, навесні, раненько)
2. Гра «
Бачено – небачено» . На дошці
вивішується плакат, на якому
написано 20 слів. ( Мак, пролісок, тюльпан, ромашка, жоржина,
гвоздика, нарцис, півонія, фіалка, лілія, чорнобривець, барвінок,
хризантема, айстра, васильок, ірис, мальва, сон, козелець, конвалія,
мальва, підсніжник. )
Діти читають мовчки, запам’ятовують.
Діти читають мовчки, запам’ятовують.
Плакат знімається, а діти записують слова, що
запам’ятали.
- Які
квіти ростуть на ваших клумбах ? Хто їх посадив, для чого?
3.
Розгадування ребусів.
7.
Підбиття підсумків уроку
- Про які
квіти ви дізналися на уроці ?
- Які
почуття виникають у вас, коли ви бачите квіти ?
- Що
вам хочеться зробити ? ( Роздивитися, понюхати, зірвати, …).
- Якщо
люди будуть рвати квіти, що може статися
?
- А що
думають про свою долю квіти ?
Ми квіти, і наша доля –
Рости, цвісти у чистім полі.
До рідної землі голівки прихиляємо
Цвітемо й задихаємось від щастя.
- Коли
щасливі квіти ? ( Коли ростуть, цвітуть і прикрашають рідну
землю.)
-
Тож бережіть красу природи, весняні
усмішки рідної землі !
- Чи
здійснилися ваші очікування ?
Продовж
речення :
«
Сьогодні на уроці я …»
8.
Домашнє завдання
с. 135 – 136 підручника: виразно читати;
за
бажанням: знайти і вивчити вірш або скласти загадку про квіти;
намалювати
улюблену квітку.
Немає коментарів:
Дописати коментар