пʼятниця, 22 грудня 2017 р.

Розвивальні  ігри  та інтерактивні  вправи
на уроках читання в початкових  класах

                   Батраченко К. Г.

                    
     На уроках читання важливо зацікавити учнів, викликати в них позитивне ставлення  до предмета. Одним із чинників, що сприяють розвитку позитивної мотивації, створенню ситуації успіху є гра.
   Дана збірка містить різноманітні розвивальні ігри та інтерактивні вправи, що стимулюють пізнавальну діяльність учнів, викликають позитивні емоції у ставленні до навчання, сприяють засвоєнню лексики, розвитку навичок письма, читання та розвитку мовлення; ігри і вправи сприяють розвитку таких якостей особистості як увага, спостережливість, пам’ять, мислення; творчі здібності; вихованню самостійності, ініціативи, культури спілкування.
    Використовуючи розвивальні ігри та інтерактивні вправи  на різних етапах уроку – навчальний процес відбувається в умовах постійної активності, взаємодії всіх учнів. При цьому відбувається співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, парне, навчання у співпраці).


                                                                                                                                                  
   1.  «Полічи». Діти розглядають картку з буквами. Потрібно полічити букви: «Скільки букв  «н»?»( «п», «р» і т. ін..)

 а
 о
 и
 а
 н
 п
 а
 р
 о
 и
 п
 р
 а
 о
 п
 а
 с
 к
 т
 м
 п
 р
 л
 с
 п
 н
 и
 м
 і
 а
 п
 с
 к
 л
 а
 с
 р
 н
 в
 в
 и
 м
 в
 і
 л
 с
 к
 о
 и
 н
 р
 с
 п
 к
 т
 с
 л
 н
 а
 и
 в
 і
 т
 п
 о
 
 2. «Відгадай букву». Дітям пропонується розглянути картку з буквами.

 А а
 Б б
 В в
 Г г
 Д д
 Е е
 Є є
Ж ж
 З з
 І і
 Ї ї
 Й й
 К к
 Л л
 Мм
 Н н
 О о
П п
 Р р
С с
 Т т
 У у
Ф ф
  Х х
 Ц ц
 Ч ч
Ш ш
Щ щ
Юю
Я я
Потрібно відгадати, яка буква знаходиться:
 між «К к» і «М м»;  під «Н н»; перед «Ц ц»;  над «Ю ю»;  після «П п».

3. « Продовж послідовність».

абвжца…

ккнннк…

сссзззззс…

ллімвгл…

ррптрр...

чфщхххч…

4. «Склади слова». Вказується тема, до якої потрібно скласти слова із розкиданих букв.
  Родина (б о ь к т а;  с т а е р с;  б т а р;  м и а т ) . Додатки. Таблиця №
( Таблиці, які подані в додатках має кожен учень на парті. )

5. «Знайди слова». Дітям потрібно знайти слова з даної  теми. Додатки. Таблиця №
  «Птахи»

 т
 р
 с
 о
 р
 о
 к
 а
 с
 г
 о
 л
 у
 б
 п
 в
 а
 о
 в
 у
 л
 е
 л
 е
 к
 а
 ч
 к
 а
 с
 ч
 о
 л
 о
 с
 е
 і
 д
 г
 ш
 п
 а
 к
 е
 о
 а
  г
 о
 р
 о
 б
 е
 ц
 ь
 р
 а
 й
 в
 к
 й
  п
 и
 в
 о
 в
 і
 л
 ш
 т
 і
 в
 к
 а
 ц
 к
 л
 л
 е
 н
 а
 д
 я
 т
 е
 л
 п
 а
 у
 о
 а
 я
 е
 й
 а
 п
 ь
 л
 а
 с
 т
 і
 в
 к
 а
 м

                                                                                                                         
                                                                                                                           
6. «Моделі». Дітям потрібно підібрати слова до даної моделі. Перемагає той, хто   підбере  більше слів.


и

син, рис, тин, кит, бик, дим, лин, вид, жир, мир, пил, лис, тир, . . .

і

рік, сім, кіт, тік, вік, віл, дім, ліс, він, хід, віз, зір,бій, біб, ніс, …

а

рак, мак, сам, газ, гас, лак, лад, жар, зал, лан, сад, чай, час, . . .

о

сом, мох, хор, дощ, гол, лоб, рот,сон, тон, том, . . .

у

зуб, кущ, луг, шум, дуб, куб, рух, пух, жук, бук, кут, сук, сум,…

7. « Утвори слова». Дітям потрібно з’єднати частини (вибірково) та утворити слова.
    Перемагає той, хто швидше і правильно склав слова.
                         а                                                   голос
                        онька                                           берег
                        ука                                               свист
                        овий                                             сніж                  ок
   зим               увати                                            стіл                     
                        ок                                                 колос
                        івля                                              лист
                        увала                                           молот
                        

8. « Виправ його помилки»
     Діти одержують картки , на яких Незнайко написав слова з помилками. Потрібно відшукати помилки і виправити їх. (Слова можна написати на дошці ).

  Фрукти
   Овочі
   Дерева
      Кущі
   Меблі
   Птахи
 йаблока
 огурець
  тотола
змаротина
  сках
 голоп
 злива
 копузта
  переза
   галина
  стилл
 сорокк
 челесна
 картпля
  акачія
   марина
  стілец
коропець
 опелсин
 пмидол
  ялика
   агруз
  крісо
 снігир

9. «Словесний аукціон».  До кожної літери поданого слова підібрати нові слова. Переможе той, у кого вийде найдовше слово.
    ш                  к                   о                 л                   а
шкідник                 космонавт            ожеледиця         льодовик               абрикоса
шпаківня               комбайнер            операція            листопад                аеропорт
шипшина               квасолина            оранжерея         любисток               акварель
шовковиця            кукурудза             ополоник           листоноша            аплікація
шухляда                 ковзанка               опеньок             ластівка                 автомобіль

                                                                                                                                                     
10. « Утвори інші слова». Із літер поданого слова утворити інші слова. Обкладинка (лад, доба, дно, бак, банк, банка, кабан, … )
Фантастика  (тиск, кит, нафта, син, танк, атака, каска, … )

11. «Чим більше, тим краще».Учитель показує по черзі слова написані на картках (10 – 12). Діти мовчки читають слова.  Потім учні повинні назвати ті слова , які запам’ятали. Хто правильно називає слово, той одержує картку. У кого найбільше карток, той і переміг.

12. « Схованки». Діти розглядають картки на яких написані слова з частково схованими ( закритими листочком, квіткою) буквами. Виграє той, хто більше відгадає слів. Можна вказати тему. ( «Одяг» )

  сп ☼ ця
  ко ☼ м
  со ☼ ка
  па☺то
  фу☺ка
  ку☺ ка
13. « Хмарки». На дошку прикріплюються картки-хмарки з написаними словами. В словах пропущені  букви. Крапельки-букви упали на землю. Дітям потрібно повернути крапельки-букви на місце (на хмарки).




      е       и       а                   і       и       я                           е       и        о

          я        о                                    е         а                                    я         и                    
  14. «Гронування». Потрібно написати центральне слово або фразу посередині аркуша
паперу, на дошці або в зошиті. Запропонувати  учням називати слова та фрази, що
спадають  їм на думку із заданої теми. Записувати висловлені учнями слова довкола
центрального слова. Коли всі ідеї записані, можна починати встановлювати там, де
це можливо, зв’язки між поняттями.
    
                                                       весело

                                 холодно                              гра в сніжки

 



       пташині їдальні                                                               катання на лижах

 




  Різдво                                                                                                      Новий рік
                                                          З И М А
    мороз                                                                                                 канікули           


            
                       ожеледиця                                                      снігова баба                                                            
                                                                                                                                                 
15. « Карусель». Потрібно вибрати тему, яку можна розділити на підтеми. Написати кожну підтему на окремому аркуші. Об’єднати дітей у пари (групи), роздати кожній групі таблиці.  Обрати у кожній групі секретаря і роздати їм кольорові маркери. Вказати  час, за який потрібно виконати завдання. Кожна група заповнює таблиці, передає їх по колу іншій групі і завершує діяльність роботою з таблицею, з якої почала. Потрібно проаналізувати таблиці і звернути увагу на те, що було вивчене іншими групами. Ця  технологія найперспективніша для одночасного залучення всіх учасників для активної роботи. Її застосовують для обговорення будь-якої проблеми, для збирання інформації  з певної теми, для перевірки обсягу знань.

             Золота  осінь
Краса природи


                Золота   осінь
Птахи   восени




                Золота  осінь
 Поезія


16. «Кросворди». Завдання можна давати різні:
- розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки; ( Додатки. Таблиця №  )
- сформулювати запитання до слів, що даються учням у заповненому кросворді;
- скласти кросворд, використавши поняття з теми, яку запропонував вчитель;
- скласти кросворд з даним  ключовим словом.
Кросворди складені однією групою пропонуються розгадати іншій групі.
                                                       

1


2
к






3
к






4
к


 




5
к


 



6
к

 





7
к


 




8
к


 



9
к



 

1.Природні  мінеральні
   утворення, що видобувають
   з надр землі.
2. Кошик, плетений з лози
    або лубу.3. Верхній хутряний
   одяг. 4. Мінімальна кількість 
    рідини у вигляді кульки.
5. У народній творчості –
    лицар, носій позитивних
  якостей. 6. Сукупність кольорів
  у картині. 7. Відкрита дерев’яна або   металева посудина  довгастої  форми,  
  яка  використовується для прання  білизни, напування худоби та інших  
  господарських потреб. 8. Той, хто  вичиняє хутро із шкури та шиє хутряні
   вироби. 9. Гроші, матеріальні  цінності.
                                                                                                                           
17. «Східці». Діти на аркушах паперу (або на дошці) будують «східці» зі слів. (Можна вказати тему). Кожне наступне слово повинне починатися з останньої літери попереднього. Кількість балів, які отримує учень, залежить від кількості букв в словах.


  слюсар

 матрос


 агроном


 рибалка


 тесляр

Космонавт



18. «Що не так ?» На картках написані слова з пропущеними буквами. Малята заблукали, вони не можуть потрапити до своїх домівок . Потрібно знайти, хто з малят потрапив не до своєї родини і допомогти їм повернутися до своєї мами (відновити слова, переставити картки).




  к . р . в .

 к . ш . н .


  с . б . к .

  п . р . с .


   к . шк .

    т . л .


    св . н .

 ц . ц . н .

19. «Поштар». На дошці розміщені картонні будиночки на яких прикріплені картки зі словами з будь-якої теми. «Поштар» повинен віднести листа в той будинок, в якому немає букви «а». Дитина, яка виконує роль «поштаря» вибирає будиночок, в який потрібно віднести лист і розміщує конверт біля нього. Кількість будиночків можна збільшувати, завдання змінювати.
 




 мавпа

 тигр
 


 заєць


  їжак


 миша


 білка


                             
                                                                                                                                                              

20. «Перевернуті слова». Для гри використовують картки зі словами, які написані
у зворотному напрямку. Дітям потрібно прочитати слова справа наліво.

 


  козуб

 нимсаж

 анищіл

акчіроп

адняорт

21. « Ідентифікація слів». Прочитати основне слово (зліва). Серед слів, які потребують
відновлення, потрібно знайти таке ж  слово.
 калина
   к и м л и
  н а л и а к
 к ш и е я н
 рослина
   м о р о з а в
  с  р о т о а н
 с р о н а и л
 криниця
   к я р п а л
  я р ц и к и н
 к  н ї р а а





Завдання можна ускладнити за рахунок пропуску букви у вихідному слові
 бор . шно
 б а н а ш т
 б е р л а с т
 ш о н о б р о
 р . шник
ш н а п і в я к
 к у ш р и н
 н а ш и п и ш
 к . лосок
к е л о с о
 к с о м с о
 с о к о л к о




22. «Пошук складових». Прочитати слова, відновити їх. Серед відновлених  слів знайти
ті, що підходять за змістом до основного.

Журавель
 л к р и а
 з л е м я
 к т г і
 д ь з б о
Лисичка
с л и т
 г а о в л о
 в і х с т
 я и к з

23. «Пошук подібності». Прочитати слова, серед інших слів знайти ті, що за
 змістом підходять до основного.
понеділок
с ь р п е н е
с а д е р е
с о б у а т
в т і р о к о в
сосна
б р е е а з
к а т ш а н
т а р я д н о
т л о п я о
бджола
к а р о м
ж б а а
м а р у к ш а
м и л е к е т


24. «Пошук ознак». Потрібно зробити реконструкцію слів та встановити асоціативний  зв’язок ( знайти одну ознаку,  що підходить за змістом до кожного слова з групи.)
 хл . пчик
 в й е и л е с
 стр . мок
 я и н с й
 д . нь
 р и з о н м й у
               
 хліб
  п и х ч а у й
 ланцюжок
  з о т й о л и
 листок
  з л е й н е и
    
                                                                                                                                                                                                    

25. «Знайди  синоніми»                                                                       
 юнак
 пагін
 просьба
 іграшка
 прохання
 хлопець
 забавка
 паросток
 цяцька
 відросток
 заклик
 парубок
 обдарування
 сум
 маля
 кермо
 журба
 руль
 талант
 дитинча
 немовля
 скорбота
 дар
 штурвал
 труднощі
 кайдани
 нагорода
 мати
 неня
 ускладнення
 відзнака
 окови
 пута
 матуся
 премія
 скрута
 наклеп
 навчання
 катування
 мир
 наука
 спокій
 обмова
 мордування
 згода
 тортури
 освіта
 наговір
 нагляд
 ледар
 ласощі
 їжа
 солодощі
 догляд
 страва
 лежень
 ледащо
 пожива
 лакомини
 опіка
 майдан
 кімната
 кусок
 лелека
 чорногуз
 площа
 шматок
 світлиця
 клаптик
 бусел
 вітальня
 галява
 лігво
 майстер
 квартира
 круча
 прірва
 кубло
 митець
 помешкання
 умілець
 оселя
 обрив
 барліг
 кухоль
 лікар
 клопіт
 лахміття
 медик
 дрантя
 черпак
 турбота
 ганчір’я
 піклування
 доктор
 ківш
                                                                                                            
26. «Підбери  антоніми»                                                                                        
агресивний             неохайний
активний                смердючий
акуратний               пасивний
ароматний              миролюбний
багатий               людяний
бадьорий            бідний
бездарний           утомлений
бездушний          талановитий
беззвучний             небезпечний
безмежний              неправильний
безпечний               дзвінкий
безпомилковий       обмежений
безсмертний       взутий
близький             святковий
босий                   забутий
буденний            далекий
важкий                     нижній
ввічливий                маленький
величезний              легкий
верхній                     нечемний
веселий               скритний
відважний           сумний
відвертий            низький
високий               боязкий
гарячий                    ситий
гіркий                       холодний                     
глибокий                  солодкий
голодний                  мілкий
гострий                злий
густий                  дорогий
дешевий               тупий
добрий                  рідкий
довгий                      серйозний
жартівливий            передній
жвавий                     короткий
задній                       повільний
корисний              роботящий
кривий                  суворий
ласкавий               шкідливий
ледачий                 рівний
внутрішній              сьогоднішній
вільний                    зовнішній
здоровий                 тісний
вчорашній               хворий
коштовний            заможний
перший                 дешевий
змінний                 останній
злиденний             постійний
лівий                        успішний
м’який                     правий
наявний                   твердий
невдалий                 відсутній
пізній                     сумний
простий                 ранній
пустий                   складний
радісний                повний
рідний                     повільний
чистий                     чужий                   
уявний                     брудний
швидкий                  дійсний
колишній               початковий
кінцевий                сучасний         
кволий                   минулий
майбутній              сильний
мокрий                    швидкий
молодий                  сухий
повільний                старий
світлий                    темний
спільний                тонкий
східний                  особистий
тимчасовий           західний
товстий                  постійний
                                                                                                             
27. « Додай  букви,  утвори слова»
                                                                            
здо...
зел...
зем...
зер...
зим...
зір...
зла...
зли...
зло...
зма...
зме...
змі...
змо...
зна...
зни...
зні...
зоз...
зор...
зра...
зрі...
зро...
зру...
зуб...
зуп...
зус...
ігр...
іме...

інс...
інт..
іск...
іст...
каб...
кав...
каз...
кам...
кан...
кап...
кар...
кас...
кат...
кач...
каш...
ква...
кви...
кві...
кер...
кис...
кіл...
кін...
кла...
кле...
клі...
клу...
клю..
кни...
ков...
кож...
коз...
кол...
ком...
кон...
коп...
кор...
кос...
кот...
кош..
кра...
кре...
кре...
крі...
кро...
кру...
куб...
кук...
кул...
куп...
кур...
кут...
кух...
куч...
лав...
лаг...
лам...
лан...
лас...
леб...
лев...
лег...
лип...
лис...
лік...
лін...
ліс...
літ...
маг...
май...
мак...
мал...
ман...
мар...
мас...
мед...
мет...
мил...
мир...
мис...
миш..
міл...
мін...
мір...
міс...
міш..
мли..
мно...
мов...
мог...
мод...
моз...
мол...
мор...
мот...
муз...
мур...
нав...
наг...
над...
нал...
нам...
нап...
нас...
нач...
нез...
нед...
неп...
нес...
низ...
нит...
ніч...
обе...
обі...
обл...
обк...
обм...
обо...
обр...
обс...
ова...
огі...
ого...
оде...
оди...
одн...
озб...
озд...
озе...
ози...
озн...
окр...
олі...
ону...
опа...
опе...
опи...
опі...
опо...
опа...
осв...
осе...
осі...
осо...
ост...
отр...
оці...
оче...
пав...
пак...
пал...
пам...
пап...
пар...
пас...
пек...
пен...
пер...
печ...
пил...
пис...
пит...
пів...
під...
піс...
пла...
пле...
пли...
пло...
пля...
пов...
под...
пок...
поз...
пол...
пом...
пор...
пос...
пра...
при...
пре...
про...
пта...
рад...
ран...
ред...
рем...
рід...
роз...
рос...
                                                                                       

28. «Прочитай слова, в яких пропущені літери»
                                                                             
б . р . д .
б . р . шн .
б . бл . к
б . д . н . к
б . кв . р
б . р . б . н
б . лк . н
б . н . н
б . р . н
б . рв . н . к
б . с . йн
б . т . н
б . т . р . .
б . тьк .
б . шт . н
б . р . г
б . р . з .
б . рк . т
б . л . чк .
бл . ск . вк .
бл . кн . т
б . г . т . р
б . л . т .
бр . г . д .

в . с . м
в . т . нн .
в . т . р . ць
в . тр . н .
в . гн . щ .
в . р . н .

в . р . н . к
в . дм . дь
в . л .с . п . д
в .рбл . д
в . р . с . нь
в . д . в . з
в . с . лк .
в . ч . р .
в . ст . вк .
в . ш . вк .
в . дм . н . к
в . л . шк .
в . дп . в .дь
в . р . нд .
в . др . з . к
в . дст . нь
в . кт . р . н .
в .х . в . т. ль
г . р . ш . к
г . с . н .
г . р . б . ць
г . р . з . нт
г . рл . нд .
гр . д . сн . к
в . г . нь
в . д . п . д
в . л . сс .
в . л . ц .
вч . т . ль
в . р . т .
г . з . т .
г . рд . р . б
г . рд . н .
г . т . р .
г . ст . н . ць
г . д . н .
г . д . нн . к
г . л . в .
г . л . бк .
г . р . б . н .
г . с . нь
г . р . д . н .

д . к . м . нт
д . л . н .
д . л . т .
д . м . вк .
д . м . н .
дв . рн . к
д . п . м . г .
д . льф . н
д . р . в .
д . рж . в .
дж . р . л .
д . ж . чк .
дз . рк . л .
д . р . кт . р
д . т . н .
дзв . н . к
д . вч . н .
д . д . сь
д . л . нк .
д . тв . р .
д . вж . н .
д . д . н . к
д . зв . лл .
д . к . м . нт

                                                                                                              
29. «Склади частини слів і прочитай слова»
                                                                              
грив       сак
гро         ша
гру         ня
гу           за
гар         док
гвіз        буз
го           ток
гур         лос
гум        блі
граб       мор
гро         ка
гу           ші
две       ти
де         ван
ди         сять
ді          рі

ди          ка
діж        мар
дуп        кон
дра        ло

дя           ва
доч         во
дро         тел
ди           ка
дві          ня
ди           сті
до           ять
дев’        ба
да          кач
дір         ча
дель      ка
дер        фін
жа          ка
жи         кет
жит       лет
жін        ло
жи         тень
жни       раф
жо         ва
жов       лудь
жур        ки
жу          нал
жмур     ба
жур        чок
за           лик
зер         єць
зли         но
зяб         ва 

за           да
зго         мок
зеб         ля
зем         ра
змі        ма
зір         чин
зи          я
зло        ка
зна         зок
зо           чок
зу           шит
зра         бок
і             жа
ім’         ній
і             я
ір           рис
ї             кра
іс           жа
ї             да
їз           жак
ка          ки
каз        ва
как        ка
кач        тус
ка           рат
ке           лач
каш        фір
квад       тан
ка          ник
кви        мінь
кві         ток
квіт       тень
кво        лим
кер        нал
ка          мо
ки          чка
ки         бок
кіль      сень
кі          це
клу       но
ки         ба
кі          ка
кіш       нець
клум     сіль
кі           зак
клю       оск
кни        чик
ко          га
                                                                                                 
                                                                                    
30. «Склади   слова»              
                                                                                                                             
    Гриби
   Дерева
    Овочі
    Кущі
 лсичиак
 мкасюл
 мхумоор
 пячецери
 опьеник

 ацкіая
 вбеар
 кшанта
 тяолоп
 яални
 брукя
 гзаруб
 марвко
 оргіок
 пімодро
 бзуко
 внигроад
 клиаан
 манали
 сомиродан
   Дерева
   Фрукти
    Кущі
   Овочі
 вняиш
 грхоі
 ялбнуя
 прески
 свиал

 салив
 гураш
 бнана
 лмино
 альпенис
 оинаж
 тораядн
 жсаимн
 бзинау
 шпишани
 преьец
 рдьека
 цбиуял
 чснаки
 ксупата
   Трава
  Комахи
Житло  тварин
  Комахи
 корвапи
 вшоолак
 лодабо
 прлоікос
 кабулабь

 ббаак
 баджло
 кмроа
 книок
 маух
 бдуак
 гздіно
 длоуп
 кілкат
 авкаумрі
 мтеикел
 сноекоч
 мруаах
 цівкрун
 джьлім
   Птахи
   Птахи
   Птахи
   Птахи
 вроано
 сгріун
 сцниия
 сркооа
 чляпа
 жревульа
 лаелек
 сколі
 лбеіьд
 сйолвео
 глоуб
 дтлея
 злозяу
 чйаак
 гроцьбое
 гсуак
 ідикн
 круак
 пьінве
 кчаак
                                                                                                         
                                                                                                              13

31.  «Четвертий  зайвий»
автобус
трамвай
колесо
автомобіль
шафа
ліжко
стілець
голка
яблуко
кульбаба
груша
персик
дуб
каштан
ялина
клен
береза
сосна
ромашка
тополя
апельсин
пшениця
лимон
ананас
альбом
олівець
пензель
ліхтар
капуста
картопля
калина
помідор
кропива
буряк
морква
редька
печиво
тістечко
булочка
рушник
печериця
опеньок
мухомор
маслюк
ліщина
ожина
шипшина
конвалія
склянка
сковорода
цвях
відро
айстра
тюльпан
малина
жоржина
масло
цукерка
молоко
сметана
вареники
млинці
морозиво
пельмені
бджола
джміль
ящірка
комар
ковбаса
сир
сосиски
котлета
ворона
равлик
горобець
снігур
слива
гвоздика
фіалка
тюльпан
кабачок
огірок
перець
вишня
лелека
чапля
метелик
журавель
жито
квасоля
пшениця
ячмінь
граблі
коса
лопата
кран
шпак
соловей
жаба
дрізд
мати
батько
сестра
кухар
молоток
пила
сірники
ножиці
син
донька
брат
учень
кролик
кінь
заєць
корова
сова
качка
курка
півень
вівця
свиня
коза
миша
ведмідь
вовк
індик
лось
лисиця
мавпа
тигр
баран
кошеня
цуценя
качка
курча
жираф
верблюд
лев
папуга
літо
зима
лютий
осінь
вересень
весна
жовтень
листопад
понеділок
вівторок
січень
середа
ранок
день
вечір
тиждень
кілограм
метр
дециметр
міліметр
                                                                                      14        
32. « Поле  чудес»
1. Легка будівля в саду, парку для відпочинку або захисту  від  сонця
а







    чи дощу. 

2. Ковпак різної форми на лампу для захисту очей від світла.
а





 

а





3. Приємний запах, пахощі. 

4. Номер у цирковій або естрадній програмі, що привертає увагу глядачів  
а








    своєю  незвичайністю.
   
а




5. Відступ управо у початковому рядку тексту.

6. Оголошення, переважно друковане, про спектакль, концерт, що  
а




    вивішується на видних місцях.
 
б






7. Купа дров, хмизу, що горить.

8. Український народний багатострунний щипковий музичний інструмент
б






    з корпусом овальної форми.

б




9. Висока і вузька, переважно з каменю, споруда.

б





10. Ділянка поля, на якій вирощують кавуни, дині.
11. Великий хижий птах з родини орлів, який має
      темно-буре оперення.
б





    
12. У народній творчості – людина-велетень з надзвичайною силою,
б






      відвагою.
      
б






13. Продукт розмелу хлібного зерна.

б






14. Прикраса, яку носять на зап’ясті  руки.

15. Льодинка у вигляді загостреної палички, що утворюється  при
б







      стіканні рідини.

16. Тонкий  шматок  хліба з маслом, сиром, ковбасою.
б








17. Безпритульна людина, яка  не має постійного  місця  проживання,
б






       сталого заняття і роботи
                                                                                                                       
33. « Склади   прислів’я»

 Хто багато читає,
  як на світі жить.
 Книга  вчить,
  коли її читають.
 Книги  читати –
  той  багато знає.
 Книга  корисна,
  усе  знати.

 Дім без книги – 
  з добром дружити.
 З книгою жити–
  з книжок – знання.
 З ручаїв – ріки,
  не очима,а розумом.
 Книгу  читають 
  день  без  сонця.
                   
 Книгу  читай,
  що обід без  хліба.
 Одна книга
  твоя  радість.
 Весела книжка –  
  тисячі людей навчає.
 День без книги,
  розуму  набирай.

 Грамоти  вчиться – 
  вродився, а навчився.
 Мудрим  ніхто не
  боротися, а вмінням.
 Наука  і  труд
  завжди  пригодиться.
 Не силою треба
  добрі  плоди  дають.
                 
 Письменного
  і  сам  порозумнішаєш.
 Ученому – світ,
  голова  годує.
 Учи  другого –
  не  пізно.
 Учитися  ніколи
  а  невченому  тьма.

 Учися  сам,
  і  на  все  тямущий.
 Шануй  учителя,
  не знає потім голоду.
 Хто вчиться  змолоду,
  як родителя.
 Грамотний – видющий
  щоб  інших  навчити.
                       
 Від  гніву  старієш,
  не доводить.
 Добрий  з  добрим,
  такі й  люди до тебе.
 Який  ти  до  людей,
  від  сміху  молодієш.
 Злість до добра
  а  злий  сам.
                                                                                                16

34. Пошукова  таблиця ( знайти задане слово )

дерево
джерело
дитина
дзеркало
доміно

 загадка
 зозуля
 золото
 задача
 зупинка
 залишок
 залізо
 заповіт
 зарядка
 затишок
 зникнути
 знищити
 знизити
 зламати
 зітхати

 кабінет
 календар
 калина
 калюжа
 каміння

дарунок
дівчина
держава
долоня
дорога

 записка
 зачіска
здоров’я
 зірочка
знахідка
 значення
змагання
 звіринець
 звучання
 здоров’я

 іграшка
 іменник
 інвалід
 інститут
інструмент
 капелюх
 капітан
 капуста
 картина
 картопля
ділянка
документ
домівка
дощечка
драбина

 зав’язка
 завіса
 зайченя
закладка
 заколот

 засуха
землетрус
 зернятко
 зіронька
 задишка
 комбайнер
 козеня
 кабіна
 каструля
 керівник

 карусель
 квартира
 квасоля
 квіточка
 кишеня
директор
діжечка
ділення
дітвора
добуток
 забава
забудько
забуття
завдання
защіпка
камінець
каміння
карамель
каченя
кипіння
колосок
комаха
копито
копійка
корабель
криниця
крихітка
кропива
крокодил
кулачок
довідка
доданок
дозвілля
доріжка
дощечка
засідка
змагання
злочинець
зменшення
зміцнення

кілограм
кілометр
клітинка
коліно
ковзанка
коридор
корінець
корова
коробка
корінець
курочка
кусочок
куточок
курява
культура


                                                                                                            17
                                              Література
1. Едігей  В. Б.  Читання – це справді цікаво. –  Тернопіль: Навчальна книга –
    Богдан, 2005. – 128 с
2. Ісаєнко  О. В.  Словниковий  дивосвіт. – Х.: «Країна мрій», 2005. – 352 с.
3. Ковальова  В. І.  Творча майстерня. Становлення  та розвиток творчої
    особистості молодшого школяра. – Х.: Вид. група « Основа», 2010. – 191 с.
4. Наволокова Н. П.  Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. –  
    Х.: Вид. група «Основа», 2011, - 176 с.
5. Стребна  О. В., Соценко  А. О.  Інтерактивні методи навчання в практиці
    роботи початкової школи. – Х .: Вид. група «Основа», 2007. – 176 с.
6. Челмакіна І. В.  Розвивальні ігри, вправи та завдання в початковій

   школі.  Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 144 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар